Followers

Jun 29, 2012

Layar Hidup


orang tua-tua selalunya percaya pada beberapa perkara.
dan begitu juga yg mereka selalu sebut pada aku.
'kamu ni  .... kuat berjalan ni'
dan yang itu aku tak nafi. *big smile*
ah, tapi itu semua dah tak penting.

dah berapa malam aku tak intai bulan.
malam ni aku jalan-jalan di laman sesawang.
macam biasa. bila berkisar soal hidup aku baca.
untuk timba ilmu, untuk muhasabah diri.
kita kan manusia pasti amat mudah terlupa.

err sebenarnya idea tersekat.
ade perkara yg aku mahu tulis tapi ...
ah, takut lagi. itu yg aku rasa.
tak mengapa, itu aku boleh monolog dengan diri.
*chill*

Sekarang cuma satu. 'causes & consequences'.
kadang dalam melayari hidup ni, atau dalam melayari perasaan.
kita fikir hanya yang indah-indah, yang macam kita fantasikan.
cuba tukar arah kompas kepada hidup yang realiti.
lepas tu buat pertimbangan baik buruk sesuatu benda tu.
then pada aku lah maka apa yang dipertimbangkan itu akan jadi 'unanswerable'.
ah, pelik. aku mengalami fasa 'aku yang pelik'.

contoh macam ini lah.
aha..stuck again..cannot express the word. hoho.
then. out.

No comments:

Post a Comment

jom baca komen!