Followers

May 7, 2013

Ana & Lea. (part 1)


_Ana & Lea_
-----------
: eh kau.sampai bila kau nak tunggu dia ni?
Lea buat muka berkerut. : entah, sampai bila-bila kot.
riak muka Lea bertukar jadi selamba. sambil sengih macam kerang busuk.
haih. pening kepala aku dengan perangai kawan baik merangkap teman suka duka ni.
: hei kau. tak kan la kau tak nak kawen sampai tua kot.?
Lagi soalan aku tembak nak bagi budak ni sedar diri sikit.
riak muka Lea bertukar mendung. sedang berfikir barangkali.
keluhan kecil dilepaskan. : susah kan ada orang yang setia macam aku ni.
Sebut Lea perlahan. : mungkin lepas ni aku boleh make up mind. kita tunggu jelah.
: aku pun tak taw kenapa aku susah nak lupakan dia. chet. Dengus Lea
: itu lah kau. hm. aku suka je nak yakin kan kau yang perempuan baik untuk lelaki baik. kau kan baik. haha. Gila jahat lepas tu aku gelak gaya keji. kiki, seronok dapat usik orang.
Lea buat muka tak endah dengan usikan aku. ade riak risau di matanya.
Lepas beberapa jeda, dia senyum and ketawa. : hehe. chill lah kau, asyik cakap pasal ni. dah jom makan.
Itulah Lea yang aku kenal. suka simpan rahsia dan suka duka sendiri. jarang dia nak cerita semua.

_Lea_
...........
Sambil-sambil duduk bersantai lepas makan, Lea termenung sendiri. 6 tahun.
Aish ada betul jugak kata si Ana tu. kenapa la aku ni keras hati sangat.
patutnya aku bukak peluang pada insan lain. mungkin itu lebih baik.
Hm. rasanya dia dah grad. baru je, aku ni lambat lagi kot. tapi kenapa dia diam je ye.
dia suka aku ke tak sebenarnya? Aduhai lelaki.. susah sangat ke nak buat keputusan.
Lea punya hati dan perasaan berada di persimpangan. sama ade menunggu atau melepaskan.
beban di dada terasa berat. Ya Allah, bantu lah hambaMu. Jika dia milikku, maka permudahkan lah. Jika dia bukan untukku, maka temukanlah aku dengan insan yang lebih baik. Amin..
Sambil meraup muka Lea masih duduk berteleku di  birai katil. riak wajahnya agak sugul.
Tak apa lah, aku tunggu lagi 3 bulan..kalau tak ada apa-apa jugak aku surrender lah.
orang dah tak nak kan, nak buat macam mana. tak kan nak terhegeh-hegeh pulak.
Tak ape Lea, Allah tahu apa yang terbaik buat kau kan. He is the best planner. yakin lah.

_Ana_
........
Hm. kesian kat Lea. mesti kepala serabut je pikir pasal jodoh ni.
adoi..kenapa la..aish.. aku pulak yang serabut. tapi aku relax je.
ye lah.tengok aku, bujang-bujang la best. tak rasa pun nak kawen ke ape.
best ape macam ni. aku kan muda lagi. boleh la nak fokus study ke ape.
aku pelik la kenapa orang susah2 sangat nak fikir pasal kawen ni.
rileks la dulu. enjoy ur life bebeh.. oops.. tiba2 rasa dah nak terlanggar border.
hm.. tiba2 teringat kat mak ayah and adek beradik kat rumah.. wargh rindunya kat diorang semua..
rindu sangat nak main 'police entry' dengan budak2 kecik tu. main bola dalam rumah ke.
sepak bola ikut suka sampai terkena pasu bunga mak lepas tu kena marah, hahahaha.
gila kejam and otai la anak mak sorang ni. kesian mak mesti pening kepala dengan aku.
haih. kalau aku kawen mesti susah dah nak balik rumah selalu jumpa mak.
itu sebab aku pikir macam nak cari orang 1 negeri je. tapi lambat lagi la. hehe.
tunggu la aku berjaya bawak balik ijazah untuk family terchenta and belanja mak ayah.
wah seronoknya bila pikir hal graduasi and kerja. boleh dah pegang duit sendiri.
kocek penuh ma..idea nakal mula menari-nari dalam kepala. dush! aduh. terlanggar pokok.
ish pokok ni.sepak kang! saja nak buat aku sakit kan, kan. kau punya pasal la ni Lea.
keh-keh salah kan Lea pulak. sibuk sangat hal cinta kau, aku pulak jadi mangsa.
itu sebab orang dulu-dulu kata CINTA itu BUTA you know. heh.
tapi cinta itu MULIA jika kena pada tempatnya. Peace. (^_^)

#Part 1# claim: cerita rekaan semata-mata.

No comments:

Post a Comment

jom baca komen!